Hasta Hakları

Değerli Hastalarımız ve Ailesi,

Medistate Kavacık Hastanesi olarak; siz değerli hasta ve hasta yakınlarının tüm hak ve sorumluluklarının yer aldığı bu sayfayı, sizleri bilgilendirmek ve alacağınız hizmetin en yüksek standartlarda sunulmasını sağlamak amacıyla hazırladık. Tüm çalışanlarımız hasta haklarını koruma, değer ve inançlarına saygı duyma konusunda eğitilmektedirler.

Bu sayfa, Sağlık Bakanlığı 23420 sayılı Hasta Hakları Yönetmeliği ile Amsterdam Bildirgesi’nde alınan kararlar çerçevesinde hazırlanmıştır.

Hastanemize başvuran her birey; dil, din, ırk ve mezhep ayrımı yapılmaksızın tüm hizmetlerden yararlanma hakkına sahiptir. Hastalarımız, hastanemizin sunduğu tanı ve tedavi imkânları ve bu hizmetlere nasıl ulaşılacağı konusunda bilgilenme hakkına sahiptir.

Hastalarımız kendileri veya yasal temsilcileri kanalı ile önerilen tıbbi girişimleri ve herbir girişimin potansiyel risk veya yararları, önerilen girişimlerin alternatif tıbbi müdahale yöntemleri, tedaviyi kabul etmemesi halinde oluşabilecek muhtemel sonuçları ve tedavinin gidişi yönünde anlayabileceği dil ve yöntemle tam bilgi alma hakkına sahiptir.

Hastalarımız tanı ve tedavilerinin her aşamasında kendilerine ait dosyalara bakma ve taleplerini yazılı olarak bildirdikleri takdirde tüm tıbbi kayıt işlemlerinin yazılı bir kopyasını alma hakkına sahiptir.

Tıbbi gereklilik olmadığı ve hasta izin vermediği sürece, hastanın kendisi ile ilgili özel ve aile yaşamına ilişkin bilgi edinilemez.

Hastalarımız ağrının doğru değerlendirilmesi ve tedavisi konusunda bilgi alma hakkına sahiptir. Hastalarımız ve aileleri organ ve diğer dokuları bağışlamayı nasıl seçecekleri konusunda bilgi alma hakkına sahiptir.

Hastalarımız hastane misyonu hakkında açıkça bilgi alma hakkına sahiptir.

Hastalarımız kendilerine sağlık hizmeti veren doktor, hemşire ve diğer sağlık personelinin kimliklerini, görev ve unvanlarını bilme, seçme ve değiştirme hakkına sahiptir.

Kurumumuza başvuran her birey, fiziksel, düşünsel ve sosyal özellikleri ne olursa olsun, var olan tanı, tedavi ve iyileştirme olanaklarından en üst düzeyde yararlanma hakkına sahiptir. Hastalarımız tabii olduğu mevzuatın öngördüğü usul ve şartlara uyulmak kaydı ile sağlık kurum ve kuruluşunu seçme ve değiştirme hakkına sahiptir.

Doğabilecek olumsuz sonuçların sorumluluğu hastaya ait olmak üzere; hastanın kendisine uygulanması planlanan veya uygulanmakta olan tıbbi girişimi, tedaviyi reddetme veya durdurma hakkına sahiptir.

Tedavinin uygulanmamasından doğacak sonuçlar hastaya / kanuni temsilcisine / yakınlarına hekim tarafından anlatılır ve anlaşıldığına dair yazılı bir belge alınır.

Hastalarımız tıbbi tedavi süresince mahremiyete uygun bir ortamda hizmet alma hakkına sahiptir. Hastalarımız, ziyaretçiler de dâhil olmak üzere, kuruluşumuz ile resmi bağlantısı olmayan ya da resmi bir bağlantısı olmakla birlikte tedavisi ile doğrudan ilgili olmayan kişiler ile konuşmayı ya da bu kişileri görmeyi reddetme hakkına sahiptir.

Kuruluşumuza başvuran bireylerin, kuruluşumuza verdiği tanı ve tedavi aşamasında elde edilen tüm bilgiler, ölümünden sonra da gizli kalacak biçimde korunur. Hastaya ait bu bilgiler, hastanın ya da varislerinin açık izni ya da mahkeme kararı doğrultusunda açıklanır.

Hastalarımız hekimleriyle görüşme ve muayene edilme aşamasında, yeterli görsel ve işitsel gizlilik sağlayacak bir ortamda bulunmayı isteme hakkına sahiptir. Hastalarımız her zaman kişisel itibarları korunarak saygılı, şefkatli ve güler yüzlü bir ortamda tetkik yaptırma ve tedavi olma hakkına sahiptir.

Hastamızın kendi isteği ve ek ödemeyi kabul etmesi halinde, başka bir uzman tarafından konsültasyon yapılmasını isteme hakkı vardır. Konsültasyon sonucunda önerilen tedavi, hastanın hekimi ile görüş birliğine varıldığında ve onay verildiğinde, hastanın bulunduğu sağlık kuruluşu personeli tarafından uygulanır.

Kurum hizmetlerinde aksamalara sebebiyet vermemek, başkalarını rahatsız etmemek ve sağlık personelleri tarafından yürütülen tıbbi tedaviye hiç bir şekilde müdahalede bulunmamak şartı ile hastalarımızın kendilerine özgü kıyafetleri giyme ve inançlarıyla ilgili görev ve / veya sembolleri kullanma, sosyal ve psikolojik destek alma hakkı vardır. Hastalarımızın dini vecibelerini yerine getirebilmeleri amacı ile hastanemizde ibadethane bulunmaktadır.

Hastanemize başvuran her birey, kurum içinde güvende olmayı isteme hakkına sahiptir.

Hastaların, ziyaretçi ve refakatçi gibi yakınlarının; can ve mal güvenliğinin korunması ve sağlanması için gerekli tedbirler hastanemizce alınmıştır.

Hastanemizde çocuklar, engelli bireyler ve yaşlılar (refakatçisi olmayan, yalnız, bakıma muhtaç) için uygun koruma önlemleri alınmıştır.

Hastalarımız, hastanemiz tarafından belirlenen kurallara uygun şekilde ziyaretçi kabul etme ve refakatçi bulundurma hakkına sahiptir.

Hastalarımız ve yakınları, hasta haklarının ihlali halinde hastanemizde şikâyet mekanizmasının başlatılması, gözden geçirilmesi, sonuçlandırılması ve sonucundan haberdar edilmesi hakkına sahiptir.

Hastalarımız, kendilerine uygulanacak hastane kural ve uygulamaları konusunda bilgi alma hakkına sahiptir.

Hastalarımız alacakları tıbbi tedavi öncesinde, tedavi hizmet bedellerini öğrenme ve daha sonra aldıkları hizmet karşılığında ödediği bedellerin açık ve detaylı faturasını isteme ve alma hakkına sahiptir.

444 44 13 Müşteri Temsilcisi
E-Bülten Üyeliği Güncel haberleri takip et
Sizi Dinliyoruz Her türlü görüş ve öneriniz
Basarili
Basariyla tamamlandi
Uyari
Bir uyari ile karsilasildi.
Hata
Bir hata ile karsilasildi.

Duis aliquet egestas purus in blandit. Curabitur vulputate, ligula lacinia scelerisque tempor, lacus lacus ornare ante, ac egestas est urna sit amet arcu. Class aptent taciti sociosqu ad litora ade torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.

Sed molestie augue sit amet leo consequat posuere. Vestibul ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere ile cubilia Curae; vel ante a orci tempus eleifend ut.