Bakım Standartlarımız

Hemşirelik Süreci ve Bakım Planı Kullanımı

Hemşirelik süreci; hemşirelik bakımını hastaya özgü planlama, uygulama ve değerlendirme şeklidir. Hemşirelik süreci, bireyin değerlendirilmesiyle başlar. Bireyin var olan ya da olası, farkında olduğu ya da olmadığı sağlık problemlerinin çözümünde kullanılan basamaklar dizisidir. Hasta bakımında hemşirelik süreci kullanımının; kapsamlı bakım verme, bakımın sürekliliğini sağlama, sağlık profesyonelleri arasında iletişim sağlama gibi birçok yararı vardır. Hastanemizde hemşirelik süreci ve bakım planı multidisipliner bir şekilde uygulanır.

Hasta ve Ailesinin Eğitimi

Hasta ve ailesinin eğitimi hemşirenin temel işlevlerinden biridir. Yapılan eğitimin amacı, bireyin içinde bulunduğu sağlık düzeyini bir üst basamağa taşımak ve doğru sağlık davranışlarının gelişmesini sağlamaktır.

Hasta Güvenliği Uygulamaları

Hasta güvenliği genel anlamda sağlık bakım hizmetlerinin sunumu aşamasında, hastaya zarar verilmesini önlemek amacıyla kuruluş ve çalışanların aldığı önlemlerdir. Hemşireler, bakımın her alanında hasta güvenliği ile iç içe yaşamaktadır. Riskin erken aşamada tespit edilmesi, hasta yaralanmalarının önlenmesinde son derece önemlidir. Bu bağlamda hemşireler hasta güvenliğinin sağlanmasında önemli bir role sahip olmaktadırlar.

Etkili İletişim: Zamanında, doğru, eksiksiz, belirsizlik olmayacak ve alıcı tarafından anlaşılabilir şekilde gerçekleşen etkili bir iletişim hataları azaltmakta ve hasta güvenliğinde iyileşme sağlamaktadır. Sağlık çalışanları arasındaki iletişim problemleri nedeniyle ciddi hasta güvenliği olayları yaşanmaktadır. İletişim nedeniyle oluşabilecek güvenlik olaylarını en aza indirebilmek için hastanemizde etkili bir iletişim yöntemi olan SBAR tekniği ve geri okuma yöntemi kullanılmaktadır.

Düşmelerin Önlenmesi: Düşmeler, tüm sağlık organizasyonlarında ciddi bir problemdir. Yatan hastalarda görülen yaralanmaların önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Sağlık organizasyonları; hizmet verdiği hasta popülasyonu, sunduğu hizmetler ve sahip olduğu tesisler çerçevesinde hastalarını düşme riski yönünden değerlendirmeli, düşme riskinin azaltılması ve düşme olduğunda yaralanma riskinin azaltılması için önlem almalıdır. Hastanemizde de düşmelerin önlenmesi için birçok önlem alınmaktadır.

Kimlik Doğrulama: Yanlış hasta hataları, tanı ve tedavi hizmetlerinin neredeyse her alanında görülmektedir. Hastanede bulunan hastalar sedasyon almış ya da oryantasyonu bozuk olabileceği gibi, tamamen uyanık olmayabilir; hastane içinde yatak, oda veya konum değişikliği yapılabilir; duyusal yetersizliği olabilir veya kimliğinin yanlış belirlenmesine neden olabilecek farklı durumlara maruz kalabilir. Buradaki amaç çift yönlüdür. İlk olarak kişinin hizmet veya tedavinin planlandığı kişi olduğundan emin olmak ve ikinci olarak ise hizmet veya tedavinin ilgili kişiyle eşleştirilmesidir.

Yüksek Riskli İlaçların Güvenliği: İlaç uygulamaları, doktor istemi olmadan yapılmamalı, ilaç uygulamalarında 8 doğru ilkesini uygulanmalı, yüksek riskli ilaçlar çift kontrol sistemi ile ve hemşireler tarafından mutlaka kimlik doğrulama yapılarak uygulanmalıdır.

Doğru Hasta, Doğru İşlem, Doğru Taraf Cerrahisi: Yanlış alan, yanlış işlem ve yanlış hasta cerrahisi sağlık kurumlarında rahatsız edici sıklıkta görünen bir durumdur. Bu hatalar cerrahi ekibin üyeleri arasında etkisiz ya da yetersiz iletişim, cerrahi alan işaretlemesine hastanın katılmaması ve ameliyat yerinin doğrulanmasına yönelik bir prosedürün olmaması sonucunda meydana gelmektedir. Hastanemizde bu tür bir hatanın önlenmesi için politika ve prosedürler oluşturulmuş ve bunlar tüm ekip üyeleri tarafından etkili bir şekilde uygulanmaktadır.

Sağlık Bakımıyla İlişkili (Nozokomiyal) Enfeksiyonların Azaltılması: Enfeksiyonların önlenmesi ve kontrolü çoğu bakım ortamında zorlu bir görevdir ve nozokomiyal enfeksiyon oranlarında görülen artış hem hasta hem de sağlık çalışanları için önemli bir endişe kaynağıdır. Bu enfeksiyonların ortadan kaldırılmasında en önemli husus uygun el hijyenidir. Hastanemizde de nozokomiyal enfeksiyonların önlenmesi ve kontrolüne yönelik programlar mevcuttur ve uygulanmaktadır.

Hemşirelikte Klinik Performans Göstergelerimiz

  • Bası Yarası Oranları
  • Hasta Düşmesi Oranları
  • Kabulde Ağrı Değerlendirmesi Yapılma Oranı
  • IV Komplikasyon Oranları
  • Enfeksiyon Oranları
  • Hemşire Devir Hızı
  • Çalışan Memnuniyeti
  • Hasta Memnuniyeti
  • Bebek Dostu Hastane

Hatalı anne sütü uygulamalarının önlenmesi, emzirmenin korunması, özendirilmesi ve desteklenmesine yönelik olarak Sağlık Bakanlığı tarafından 1991 yılından itibaren UNİCEF işbirliği ile"Anne Sütünün Teşviki ve Bebek Dostu Hastaneler"programı yürütülmektedir. Bu program kapsamında hastanemizde anne sütünün korunması, desteklenmesi ve özendirilmesi anlamında Dünya Sağlık Örgütü ve UNICEF’in ortak bildirisi olarak emzirmede 10 adım stratejileri uygulanmakta ve  uluslararası bir unvan olan"Bebek Dostu Hastane"unvanı ile hizmet vermektedir.

444 44 13 Müşteri Temsilcisi
E-Bülten Üyeliği Güncel haberleri takip et
Sizi Dinliyoruz Her türlü görüş ve öneriniz
Başarılı
Başarıyla tamamlandı.
Uyarı
Bir uyarı ile karşılaşıldı.
Hata
Bir hata ile karsilasildi.

Duis aliquet egestas purus in blandit. Curabitur vulputate, ligula lacinia scelerisque tempor, lacus lacus ornare ante, ac egestas est urna sit amet arcu. Class aptent taciti sociosqu ad litora ade torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.

Sed molestie augue sit amet leo consequat posuere. Vestibul ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere ile cubilia Curae; vel ante a orci tempus eleifend ut.