Hamilelikte Pilates

Hamilelikte döneminde egzersizin yararları yıllardır zaten  bilinir ve önerilir.  Son yıllarda bu egzersizlere bir alternatif olarak  pilates de yaygınlaşmaktadır.

Bu sayede normal doğumun kolaylaştırılması ve teşvik edilmesi amaçlanmaktadır.

Hamile olanların veya olmayanların her sporda olduğu gibi pilatesi  de yetkili uzmanlar denetiminde yapması önemlidir. Hamile bayanların doktorlarından izin almadan ve gebeliğin  durumu hakkında bilgi sahibi olmadan pilates yapmaları kesinlikle önerilmez. Hamileliğin her ayında pilates yapılabilmektedir ancak gebeliğin  ayına göre hareketler değişmektedir.

Pilates de bir çeşit egzersizdir. Bu nedenle hamilelere ve doğumdan sonra annelere pilates ve uygun diğer egzersizler, doktor ve fizyoterapistler kontrolünde olmak şartıyla  önerilmektedir.

Pilatesin Gebelik  ve Doğum Konusunda Faydaları

  • Vücutta artan endorfin  hormonu fiziksel ve psikolojik rahatlama sağlar, güçlü hissettirir.
  • Hamilelikten kaynaklanan bel ve sırt ağrılarını  bu bölgeleri güçlendirerek azaltır.
  • Kol ve bacaklardaki ödem ve şişlikler azalır.
  • Hamilelerin karın kaslarını güçlendirir ve denge- konsantrasyon kontrolünü arttırır. Bu sayede anne adayı normal doğuma daha  iyi konsantre olur, bebeğin doğumuna yardımcı olur.
  • Doğumdan sonra vücudun ve karın bölgesinin normale dönmesini hızlandırır.
  • Gebelikte  ve sonrasında oluşan idrar kaçırma problemleri ortadan kalkar.
  • Gebelikte  görülebilen, hazımsızlık  ve ödem gibi sorunların azalmasına yardımcı olur.
  • Anne doğum  sırasında gerekli  soluma ve gevşemeleri daha  güzel yapabilir.
  • İçerdiği nefes  egzersizi sayesinde annenin, gebelik sürecinde yaşadığı duygusal  dalgalanmalardan daha az etkilenmesine yardımcı olur.
  • Anne adayı, yaptığı egzersiz sayesinde uykuya daha çabuk dalar,  gününü zinde ve motive şekilde  geçirir.
  • Doğum sırasında oluşabilecek yırtıklar azalır.
  • Cinsel yaşamın  doğum  sonrası normale dönmesini kolaylaştırır.
  • Hormonların etkisiyle zayıflayan göğüs  kaslarının kuvvetlenmesini sağlar.

Ayrıca, yapılan araştırmalarda, hamilelik  sürecinde egzersiz yapan annelerin bebeklerinin yaşam fonksiyonlarının egzersiz yapmayanlara göre daha  iyi çalıştığı kanıtlanmıştır.

Kas ve İskelet Sistemi Problemi Olan Gebeler ve Lohusalarda Pilatesin Yararları

Omurga  eğriliği, fıtık, kas problemleri, doğuştan kalça

çıkığı gibi rahatsızlıkları olan gebelerin, hamilelik süreçlerinde ve sonrasında vücutlarında hissettikleri şikayetleri artabilir.

Pilates egzersizleri düzenli olarak  yapıldığında iskelet ve kas sisteminde büyük değişiklikler sağlar. Anne adaylarının rahatsızlıklarından dolayı hissettikleri ağrıların azalmasına yardımcı olur. Bu tip problemleri olan kişiler için en ideal yöntem, hamilelik öncesi  pilates egzersizlerine başlayıp vücutlarını hamilelik  süresince yaşayacakları fiziksel değişime hazırlamaktır.

Bölüm Doktorları

Prof.-Dr.-Semih-TUĞRUL

Prof. Dr. Ahmet Semih Tuğrul

Kadın Hastalıkları ve Doğum, Yüksek Riskli Gebelik ve Perinatoloji

DETAYLI BİLGİ RANDEVU AL
sadiyeeren

Op. Dr. Y. Sadiye Eren

Kadın Hastalıkları ve Doğum, Jinekolojik Onkoloji Cerrahi

DETAYLI BİLGİ RANDEVU AL
sultankavrut

Op. Dr. Sultan Kavrut

Kadın Hastalıkları ve Doğum

DETAYLI BİLGİ RANDEVU AL
tugba-gurbuz2-01

Op. Dr. Tuğba Gürbüz

Kadın Hastalıkları ve Doğum, Cinsel Terapist

DETAYLI BİLGİ RANDEVU AL
Meral-YAVUZ-5110

Op. Dr. Meral Yavuz

Kadın Hastalıkları ve Doğum

DETAYLI BİLGİ RANDEVU AL
kenansofuoglu

Op. Dr. Kenan Sofuoğlu

Kadın Hastalıkları ve Doğum, Kadın Doğum ve Üreme Sağlığı/ Tüp Bebek

DETAYLI BİLGİ RANDEVU AL
Prof.-Dr.-Oya-GÖKMEN

Prof. Dr. Oya Gökmen

Kadın Hastalıkları ve Doğum, Kadın Doğum ve Üreme Sağlığı/ Tüp Bebek

DETAYLI BİLGİ RANDEVU AL

Videolar

444 44 13 Müşteri Temsilcisi
E-Bülten Üyeliği Güncel haberleri takip et
Sizi Dinliyoruz Her türlü görüş ve öneriniz
Başarılı
Başarıyla tamamlandı.
Uyarı
Bir uyarı ile karşılaşıldı.
Hata
Bir hata ile karsilasildi.

Duis aliquet egestas purus in blandit. Curabitur vulputate, ligula lacinia scelerisque tempor, lacus lacus ornare ante, ac egestas est urna sit amet arcu. Class aptent taciti sociosqu ad litora ade torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.

Sed molestie augue sit amet leo consequat posuere. Vestibul ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere ile cubilia Curae; vel ante a orci tempus eleifend ut.